Wednesday, April 15, 2015

GALVESTON OCH BBQ


Idag så såg väderleken mycket bättre ut, precis som vi hade hoppats! Så efter frullen och ett par samtal hem till Sverige, begav vi oss ut på motorvägen för att styra bilen söder ut mot ön Galveston och kusten. Dessvärre verkade det som att solen stannade i Houston och att vi fick molnen med oss till stranden. Så istället för att ligga och lapa sol i sanden, strosade vi mest runt och kikade och hamnade till sist på en fiskrestaurang där vi käkade så god mat att jag, mitt i allt, lämnade kvar mitt kort. Så nu är kortet spärrat och det är verkligen begreppet "cash is king" som gäller i fortsättningen för min del! Dock så lindrades min sorg under kvällens bbq tillsammans med resten av ligan och en av Marias granne/kompis och hennes son. Mat är den bästa medicinen när det gäller allt (något jag förmodligen inte är ensam om att tycka.....), så grillade hamburgare, sangria och marshmallows smaskade vi i oss medan solen gick ner.
Imorgon är planen att vi ska ta oss ner till NASA Space Center. Så coolt! 

No comments:

Post a Comment