Thursday, November 29, 2012

kalla vindar och stora vågor


Det börjar verkligen bli kallt här nu och förmodligen kommer det även snö snart. Har förstått att det snöar hemma i Västervik; jag vill också! Eftersom att det har regnat mer eller mindre i flera veckor, skulle det vara skönt med lite omväxling. I helgen blir det äntligen december, min bästa månad. Jag älskar att det liksom är en enda lång förberedelse inför julen och att det är så mycket att se fram emot. Och så är det ju första advent, då min plan är att missbruka lussebullar och pepparkakor. Tänkte också försöka mig på att konstruera någon slags adventsljusstake av det lilla vi har. Allt för att göra det så koseligt (läs; mysigt) som möjligt.

Föresten....världens finaste Lovisa blev framröstad som Västerviks lucia i år. Så stolt! Bara det att jag missar hela kalaset. Mitt förslag var att hon skulle fixa en GoPro-kamera att sätta fast i lucia-kronan så att jag kan se det i efterhand...får se hur det blir med det!

No comments:

Post a Comment