Saturday, March 15, 2014

SAN FRAN


Igår började vår 26 timmar långa resa mot USAs västkust och San Francisco. Självklart fick vi en toppenstart på resan då det visade sig att mitt turistvisa inte hade gått igenom (som den rebell jag är) och att vi inte kunde checka in...men jag fick snabbt order om att fylla i en ny ansökan på plats, så sagt och gjort, och vi fick senare kliva på planet i vanlig ordning. Tre timmar senare befann vi oss på Islands flygplats och väntade på att nästa plan skulle ta oss till Seattle. Oron över att min nya ansökan inte heller skulle gå igenom var enorm, men det visade sig att även en småstadstjej kan charma sin väg in i landet. Väl där var vårt sista plan till San Francisco försenat och eftersom att jetlaggen hade hunnit ifatt oss, kände vi oss mer döda än levande när vi väl fick gå på planet. Ett par timmar senare var vi framme och jag har förmodligen aldrig längtat så mycket till en säng som just där och då. 

Idag vakande vi pigga och glada redan vid sju-snåret och har sedan dess hunnit checka in på vårt hotell i stan och hängt runt i Nob Hill och vid Union Square i 20-gradig sommarvärme. Bättre välkomnande kunde vi inte ha fått! 


No comments:

Post a Comment