Thursday, November 3, 2011

longing



jag sitter i skrivande stund med den största kopp kaffe man kan tänka sig och filosoferar. och jag kommer bara fram till en sak - jag längtar. jag längtar efter att äntligen få fylla 18 (tro det eller ej, men det börjar faktiskt bli jobbigt att fylla år den 28 december. det är i princip som att aldrig fylla år). jag längtar efter att få ta körkort (och att slippa den där teorin, som jag på något vänster lagt på hyllan). jag längtar efter ett nytt år. jag längtar efter resan till frankrike, där det nya året ska firas in. jag längtar efter att plocka fram snowboarden efter två år och äntligen få känna samma känsla som jag sist åkte - frihet. jag längtar efter att få räkna ner de sista dagarna i skolan. jag LÄNGTAR efter studenten. och jag längtar efter att få leva ut alla dom där drömmarna jag har - säsonga, flytta upp till stockholm, jobba och tjäna pengar, resa till världens alla hörn och sist men inte minst, flytta till nyc. jag längtar helt enkelt och det får mig att vilja slita allt mitt hår från huvudet, för jag vill inte längta, jag vill det här NU.

-

for those of you guys, who are not swedish, copy the text and put it into google translate - the tool of the day!

3 comments:

  1. jag vill också ta studenten... igen

    ReplyDelete
  2. amen det är ju studenten som är det roliga! och allt som hör till :)

    ReplyDelete
  3. framtiden är närmare än man tror... vi ses i NY!!

    ReplyDelete